جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 17 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، مدتهاست که رسانه ملی بنا به دلایلی که هنوز هم برای ما مشخص نیست ، هیچ سریال با کیفیتی در حوزه طنز به روی آنتن نبرده و متاسفانه فیلمنامه های شانه تخم مرغی که تا چندسال پیش سر از نمایش خانگی در می آورد در ماه ها و سالهای اخیر سر از رسانه ملی درآورده است .

با احترام به عوامل مجموعه تلویزیونی «زن زندگی مرد زندگی»  باید گفت ، بدون تماشای این سریال هم می توان دریافت که این اثر هم به طور قطع در ژانر کمدی حرفی برای گفتن ندارد ؛ شاید تنها بازیگرانی که در این سریال توجه مخاطبان را جلب کند حضور سروش جمشیدی  و محمود جعفری و نعیمه نظام دوست است  و بقیه اسامی هم در ایفای نقش کمدی چندان موفق نبوده اند .

تا زمانی که جای  افراد شایسته ای همچون رضا عطاران ، مهران مدیری ، حمید جبلی ، مرضیه برومند ، مهران غفوریان و... در تلویزیون خالی باشد ، به طور قطع صدا و سیما در آثار طنز حرفی برای گفتن ندارد و می بایست مدیران این سازمان با دعوت و خواهش از چنین چهره هایی ، ضمن تشویق به ساخت آثار کمدی با وجود شرایط بحرانی کرونا  و پیامدهای سخت ناشی از آن مانند افسردگی در جامعه ، برای ساعتی شادی را به خانواده ها بیاورد. 

در روزهای آتی به طور قطع با عوامل این سریال به گفت و گو خواهیم پرداخت تا نظر آنان را در باره علت ضعف آثار کمدی در چندسال اخیر تلویزیون بپرسیم .

صدا و سیما  بالاخره یادش افتاد یک سریال طنز پخش کند!  | آیا مجموعه «زن زندگی مرد زندگی» هم اثری سرد و خسته کننده خواهد بود؟

طبق اعلام روابط عمومی این سریال ، مجموعه تلویزیونی طنز «زن زندگی مرد زندگی»  به  تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی غلامرضا رمضانی و مسعود شاه محمدی از دوشنبه ـ اول شهریور ماه ـ ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

این مجموعه تلویزیونی به قلم فهیمه سلیمانی در ژانر کمدی اجتماعی در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای برای گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تولید شده است و بازیگرانی همچون عزت مهرآوران، محمود جعفری، شهین تسلیمی، لیلی فرهادپور، سروش جمشیدی، نعیمه نظام دوست، خاطره حاتمی، میثم رازفر، رضا یزدانی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، صبا گرگین پور، کتایون بختیاری، آیدا نامجو و... در این سریال ایفای نقش می کنند.

«زن زندگی مرد زندگی» روایت زوجی است که چند سال از زندگی مشترکشان می گذرد و در هر قسمت مخاطب شاهد یک قصه خواهد بود. 
این سریال در فضایی کمدی و ملودرام به واقعیت های زندگی و اجتماع می پردازد و آن را توصیف و نقد می کند. 

«زن زندگی مرد زندگی» همچنین روایتگر موضوعاتی نو و مبتنی‌ بر نسل امروز است. موضوعاتی که ضرورت گفتگوی بین زوجین را تاکید می‌کند و از همین رو تلاش می کند در قالبی طنز، محتوایی آموزنده را نیز برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

ترانه و ارسلان زوج اصلی داستان، بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترکشان، با وجود تفاوت فرهنگی و برخی مشکلات اما عاشقانه و آرام در کنار هم زندگی می کنند و با گفتگو با یکدیگر مشکلات پیش آمده برای آنها شیرین و خاطره انگیز می شود. 

روند داستان در هر قسمت با ورود به یکی از خانواده ها آغاز و در نهایت با مرور خاطرات، خندیدن و گذشتن از آنها در بالکن خانه که به آن آشیانه می گویند و محل امنی برای گفتگوی آنهاست به اتمام می‌رسد.

سریال «زن زندگی مرد زندگی» از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ صبح، ۱۹ عصر و ۲ بامداد روی آنتن می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳